دعاي رهبر انقلاب براي امام موسی صدر
پروردگارا! به حرمت محمد و آل محمد، این فرزند خلف اسلام و این مرد رزمنده مسلمان را به سلامت به اهلش برگردان»

این بخشی از خطبه های نماز جمعه تهران در 17 مرداد 1359(روز جهاني قدس) به امامت آیت‌الله خامنه‌ای است كه دغدغه ایشان و میلیون‌ها مسلمان در ایران و جهان را نسبت به سرنوشت امام ربوده شده شیعیان لبنان نشان می‌دهد: «در اينجا لازم است من اشاره بكنم به عزيز گمشده مسلمانان جنوب لبنان یعنی امام موسای صدر كه به وسیله ایادی دشمن بزرگ و امپریالیست‌ها و عمال و مزدورانشان ربوده شده است. من در این روز جمعه، روز جمعه آخر ماه رمضان با این دهان روزه و با این اجتماع عظيمی كه شما دارید و در این جوّ تقدس و صفا و قدس و معنویت دعا می‌كنم: پروردگارا! به حرمت محمد(ص) و آل محمد(ع)، این فرزند خلف اسلام و این مرد رزمنده مسلمان را به سلامت به اهلش برگردان!»

 
مسأله يک ملت
همچنين دكتر صادق طباطبائی در نشست عمومی "اتحاد ملی و انسجام اسلامی در پرتو سیره نظری و عملی امام موسی صدر" درباره حساسيت مقام معظم رهبري به موضوع پيگيري سرنوشت امام صدر تأکيد کرد: «ایشان در مورد وضعیت امام موسی صدر از قذافی سؤال كردند؛ كه او (قذافی) از پاسخ دادن طفره رفت. حتی وقتی آقای خامنه‌ای از وضعیت امام موسی صدر سؤال می‌كنند وی با دست گذاشتن بر روی شانه آقای خامنه‌ای، می‌گوید: أخی! از پرداختن به این مسأله صرف نظر كنید! آقای خامنه‌ای در پاسخ می‌فرمایند: این یك مسأله شخصی نیست؛ مسأله‌ای است كه یك ملت با آن درگیر است!»
 
 
عنصر ممتاز، انديشمند پيشرو، علامه
با گذشت‌ چندسال از پایان جنگ تحمیلی‌ و عدم‌ پیگیری‌ جدی مسأله از سوی مسؤولان وقت، آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی‌ به كنگره بزرگداشت امام موسی صدر، با عناوینی چون «اندیشمند پیشرو» و «علامه» از او یاد كرده و پس از مرور كارنامه وی در لبنان، می‌نویسند: «‌یقیناً‌ محروم‌ شدن‌ صحنه‌ لبنان‌ از حضور چنین‌ عنصر ممتاز و ارزشمندی‌ یك‌ خسارت‌ بزرگ‌ بوده‌ و هست‌ كه‌ متأسفانه‌ عكس‌العمل‌ مناسب‌ خود را از سوی‌ مدعیان‌ طرفداری‌ از حقوق‌ بشر دریافت‌ نكرده‌ و امیدواریم‌ بی‌خبری‌ها در این‌ قضیه‌ با همت‌ صاحبان ‌همت‌ و مسؤولیت‌ پایان‌ یابد.»

 
پيگيري، وظيفه است ولو بلغ ما بلغ
هم‌زمان با برگزاری این همایش، برخی اعضای خانواده و دست‌اندكاران مؤسسه امام موسی صدر مانند خواهر و دختر ایشان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند. دیداری كه به یك نقطه عطف در پیگیری پرونده امام صدر تبدیل شد. زیرا رهبر انقلاب پس از «اظهار تأسف از اینكه این ماجرا تا امروز به تعویق افتاده و كار اساسی از طرف ایران انجام نشده» با صراحت گفتند: «این وظیفه جمهوری اسلامی است كه با جدیت مسأله را پیگیری كند. در این سال‌ها غفلت شده است، باید جبران كنیم... آقای رئیس‌جمهور با جدیت پیگیری كنند. باید تمامی راه‌ها را تا آخر برویم؛ و لو بلغ‌ ما بلغ...»

خواهرزاده امام موسی صدر در نشستی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ثمرات دیدار خانواده امام صدر با آیت‌الله خامنه‌ای اشاره كرده و می‌گوید: «در دیدار با رهبر معظم انقلاب ایشان پرونده را به رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و رئیس قوه قضائیه وقت ارجاع دادند و در آن زمان مذاكرات سیاسی قوت بیشتری گرفت و دادگاه لبنان با مستنداتی كه به دست آورد احكامی نیز صادر كرد.»
 
 
پيگيري حتي به قيمت قطع رابطه
سید صدرالدین، فرزند امام موسی صدر نيز تأكید دارد: «از جمله عواملی كه متهمین پرونده ربوده‌شدن امام موسی صدر را به عقب‌نشینی از مواضع دروغین خود واداشت، دخالت ایران، به ویژه شخص رهبر انقلاب آیت‌الله خامنه‌ای بود.»
 
وي در مصاحبه اي با خبرگزاري فارس که روز هجدهم دي ماه سال 1386 انتشار يافت نيز به ديداري اشاره کرد كه خانواده امام موسي صدر، چند سال پيش با مقام معظم رهبري داشتند. سيد صدرالدين تأکيد مي کند كه ايشان در آن ديدار فرمودند: «اين مسأله بايد بطور جدي حتي به قيمت قطع رابطه با ليبي پيگيري شود.»
 
منبع:mashreghnews.ir


 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




برچسب ها :

موضوع :
اخبار ,  ,